dijous, 30 de maig del 2013

El Consell Escolar del nostre centre ha presentat un escrit contra les proves diagnòstiques actuals

El Consell Escolar de nostre centre, ha presentat un escrit a la Conselleria d'Educació referent-se a les següents conclusions relacionades amb les proves diagnòstiques:

  1. Els centres realitzen  la feina que porta l'avaluació i envia els resultats a la Conselleria, aquesta  no proporciona cap informació dels resultats globals, ni dels anàlisis dels mateixos, tampoc del grau d'acompliment d'objectius de millora establers per la pròpia Administració, evidentment, no adopta les mesures correctives. Pel contrari, d'un any a l'altre veiem com l’Administració no fa més que demanar als centres més i més projectes de millora, mentre que els pressupostos educatius es retallen, es retalla la plantilla,  inversions, etc.,  sols es prenen mesures per a afavorir el transvasament d'alumnat de l'escola pública a la concertada (zona única, rànquing de centres,..).
  2. La comunitat educativa continua sense conèixer de quina situació venim, on estem i cap on anem. A més a més, per a evitar comparacions amb altres comunitats i amb altres països, els centres del País Valencià no participen d'aquelles proves d'àmbit internacional, els resultats de les quals ens poden portar a ocupar els llocs de cua.
  3. Denunciar l’estratègia de la Conselleria de “fer com si fera, per al remat no fer res” per a acabar amb l’augment del fracàs escolar i amb el deteriorament de l’escola pública.
  4.     Demanar a la conselleria que les proves diagnòstiques es fasen servir per a allò que realment estan concebudes:

  • Per a avaluar el sistema.
  • Per a  corregir problemes.
  • Per a combatre el fracàs escolar.
  • Per a millorar la qualitat i l'equitat sistema educatiu valencià.